För en trygg upplevelse

För oss är säkerheten och hälsan för våra gäster och medarbetare det viktigaste.
Vi följer därför noggrant händelseutvecklingen. 

Under COVID-19 pandemin har vi haft ett stort fokus på att förstärka och förbättra våra rutiner kring städning och hygien.
Till vår hjälp har vi Best Westerns "We Care Clean program" som hjälper oss med rutiner i det dagliga jobbet att säkerställa vår verksamhet. Personalen fyller flera gånger i veckan i elektroniska formulär för att hålla arbetet aktuellt.

Våra rutiner säkerställer både trygga miljöer för våra gäster och medarbetare samt att vi dagligen är uppdaterade med de senaste lagarna, föreskrifterna och rekommendationerna.

Eftersom hotell och konferensanläggningar redan regleras av smittskyddslagen och anläggningar med serveringsställen även lyder under alkohollagen, påverkas hotell- och konferensverksamhet inte av den nya pandemilagen som började gälla den 8 januari 2021. 

Då vi också är ett serveringsställe, följer vi bestämmelserna om tillfälliga smittskyddsåtgärder på serveringsställen och Folkhälsomyndighetens föreskrifter i anslutning till den lagen, liksom den tillfälliga alkoholförordningen.

Vi följer noga:
- Folkhälsomyndighetens rekommendationer
- Rådande lagar och riktlinjer för hotell, konferens och restaurangverksamhet.
- Best Western Hotels & Resorts globala “Minimum Standards Covid-19"
(Kan läsas i sin helhet här)

Här är några exempel på hur vi jobbar:
- Ökat fokus på städning i allmänhet. Vi har logglistor där personalen signerar när de med jämna mellanrum ytdesinficerar t.ex. hissknappar, receptionsdisk, dörrhandtag med mera.
- Vi desifincerar alla rumsnycklar efter varje gäst.  
- Vid frukostbuffén är det "slottider" som gäller för alla gäster, vilket betyder att du bokar in din frukosttid vid incheckning.
Detta är för att undvika trängsel. 
- På både frukost- och lunchbuffén har vi justerat och tagit bort moment som kräver direkt kontakt.
För att nämna några exempel så har vi ost och bröd färdigskivat, lägger upp på mindre fat samt byter bestick minst en gång per timme.
- Alla som önskar kan begära frukost till rummet alternativt frukostpåse to-go. 
- Självklart har vi avståndsmarkeringar i golvet och begränsat antal personer vid buffén samtidigt. 
- I restaurangen har vi möblerat så att inga sällskap sitter närmare än 1.5 meter från varandra.
- Vi har närliggande stationer runt om på hotellet där gäster och medarbetare uppmanas att använda handsprit regelbundet. 

Utöver detta fokuserar vi på att se vad vi kan göra för varje enskild bokning och ha en dialog om hur vi bäst gör för att minimera risken för smittspridning. Vi använder oss av de större lokalerna vid konferens och delar upp sällskap i olika utrymmen vid måltider. 

När du väl är hos oss så ber vi dig hålla avstånd, samt gärna ta lite extra tid på dig för att kunna följa våra restriktioner på bästa sätt
och hjälpa till att begränsa smittan! 

Känner du som gäst dig tryggare med munskydd?
Vi har detta att erbjuda, säg till i receptionen.

Har du ytterligare frågor eller vill veta mer? Tveka inte att höra av dig till oss!
E-post: hotellet@johnbauer.se & Tel: 036 34 90 00

Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2021 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Integritets och Cookie policy
Vi värnar om din integritet och för oss är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vår hemsida använder cookies dels för att optimera hemsidans funktion och dels för att kunna läsa statistik. Genom att du besöker och använder vår hemsida eller dess tjänster förstår du och accepterar hur vi hanterar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.